מרכז מידע
Telnet בדיקת
נכתב על ידי Moshe Yanetz פעיל 04 June 2015 05:30 PM

מטרת המדריך: 

בדיקה האם פורט מסויים פתוח ברשת דרכה אנו גולשים .

 

הקדמה: 

הסיבה שיש לבצע בדיקה אם פורט חסום או לא , היא שיתכן שכל הגדרות הדואר בתוכנת המייל תקינות אך עדיין לא ניתן לשלוח מיילים.

לשם כך , יש לבדוק מהמחשב דרכו לא מצליחים לשלוח האם פורט 25 המשמש לשליחת דואר פתוח או שאולי הוא סגור ולכן לא ניתן לשלוח מיילים.

 

אופן הבדיקה:

לצורך דוגמא , נשתמש בדומיין spd.co.il אליו אנו מנסים לשלוח מייל .

יש להכנס ל"שורת הפקודה" (המסך השחור) במחשב הנקרא בשם "Command Prompt"  או בקיצור CMD.

לאחר מכן נכתוב את הפקודה הבאה :

telnet   spd.co.il  25 

אנו בודקים האם הרשת שלנו יכולה לתקשר עם spd.co.il בפורט 25 המשמש לדואר .

בכל מקרה אחר יש לרשום את שם הדומיין אליו שולחים את הדואר במקום spd.co.il

TELNET1.png

 

במידה והתקבלה ההודעה telnet' in not recognized' ....  עלינו לאפשר שירות Telnet במחשב . 

ניגש ללוח הבקרה במיקום Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features בצד יש לבחור  'Turm Windows features on or off' 

TELNET2.png

בחלון הקטן שנפתח נסמן ב V את Telner Client ונלחץ OK

TELNET3.png

לאחר סיום התהליך שיכול לקחת זמן מה , נבצע שוב את פקודת ה Telnet ב CMD.

במידה והועברנו לחלון חדש או לא התקבלה שגיאה כלשהי .פירוש הדבר ששירות הדואר תקין .

אחרת , יש לפנות לספק האינטרנט או לבדוק מול טכנאי הרשת מדוע הפורט סגור

(2 הצבעות)
מאמר זה סייע בפתרון
מאמר זה לא סייע בפתרון

Help Desk Software by Kayako case